Ajankohta: SYKSY 2019
1.Koulutusosion nimi: Orientaatiotehtävä Minun ammatillinen identiteettini
Keskeiset sisällöt ja toteuttamistapa: Tavoitteena on että, osallistujat pohtivat ja dokumentoivat sekä omaa ammatillista identiteettiänsä että johtotyöparin tehtäväkuvaa ja näiden kehittämistä tavoitteellisesti tulevaisuudessa. Orientaatiotehtävän avulla kehitetään valmennuksen sisältöjä. Tehtävä on myös lähtökohta-analyysi sekä työparien yhteiselle kehittämissuunnitelmalle että työyhteisön kehittämissuunnitelmalle.
Osallistujat saavat ennen ensimmäisen valmennusjakson alkua valmentavia kysymyksiä, joiden avulla ohjataan työskentelyä:
Henkilökohtaisia:
– Mitä teet, missä olet?
– Mitä haluat saada aikaan, mitä haluat tavoitella?
– Mihin sinun tulee keskittyä kun haluat päästä tavoitteisiisi?
– Mitkä ovat todellisia haasteita matkallasi?
Yhteisiä:
– Mitä asioita teette ja miten toimitte johtotyöparina?
– Mitä suunnitelmia koululla/kunnalla/seudulla on aiemmin tehty, jotka on syytä ottaa huomioon?
– Mikä on koulunne tila ja valmius kehittymiseen valmennuksen alkaessa?
Toteutus: Tehtävässä osallistujat suunnittelevat henkilökohtaista urapolkuaan ja kuvaavat sekä osaamisensa että kehittymistarpeidensa peruselementit itsearviointina. Johtotyöparit kuvaavat oppilaitoksen johdon tehtäväkuvat ja toimintakäytänteet sekä koulun ja kunnan kehittämissuunnitelmat yhteistyönä.
Vastuullista johtamista - yhdessä!Opas valmennukseen osallistuville19.6.2019