5. Koulutusosio 1 syksy 2019

Orientaatiotehtävä: Minun ammatillinen identiteettini

Ajan­koh­ta: SYK­SY 2019

1.Kou­lu­tus­o­si­on nimi: Orien­taa­ti­o­teh­tä­vä Mi­nun am­ma­til­li­nen iden­ti­teet­ti­ni

Kes­kei­set si­säl­löt ja to­teut­ta­mis­ta­pa: Ta­voit­tee­na on että, osal­lis­tu­jat poh­ti­vat ja do­ku­men­toi­vat sekä omaa am­ma­til­lis­ta iden­ti­teet­ti­än­sä että joh­to­työ­pa­rin teh­tä­vä­ku­vaa ja näi­den ke­hit­tä­mis­tä ta­voit­teel­li­ses­ti tu­le­vai­suu­des­sa. Orien­taa­ti­o­teh­tä­vän avul­la ke­hi­te­tään val­men­nuk­sen si­säl­tö­jä. Teh­tä­vä on myös läh­tö­koh­ta-ana­lyy­si sekä työ­pa­rien yh­tei­sel­le ke­hit­tä­mis­suun­ni­tel­mal­le että työ­yh­tei­sön ke­hit­tä­mis­suun­ni­tel­mal­le.

Osal­lis­tu­jat saa­vat en­nen en­sim­mäi­sen val­men­nus­jak­son al­kua val­men­ta­via ky­sy­myk­siä, joi­den avul­la oh­ja­taan työs­ken­te­lyä:

Hen­ki­lö­koh­tai­sia:
– Mitä teet, mis­sä olet?
– Mitä ha­lu­at saa­da ai­kaan, mitä ha­lu­at ta­voi­tel­la?
– Mi­hin si­nun tu­lee kes­kit­tyä kun ha­lu­at pääs­tä ta­voit­tei­sii­si?
– Mit­kä ovat to­del­li­sia haas­tei­ta mat­kal­la­si?

Yh­tei­siä:
– Mitä asi­oi­ta teet­te ja mi­ten toi­mit­te joh­to­työ­pa­ri­na?
– Mitä suun­ni­tel­mia kou­lul­la/kun­nal­la/seu­dul­la on ai­em­min teh­ty, jot­ka on syy­tä ot­taa huo­mi­oon?
– Mikä on kou­lun­ne tila ja val­mius ke­hit­ty­mi­seen val­men­nuk­sen al­ka­es­sa?

To­teu­tus: Teh­tä­väs­sä osal­lis­tu­jat suun­nit­te­le­vat hen­ki­lö­koh­tais­ta ura­pol­ku­aan ja ku­vaa­vat sekä osaa­mi­sen­sa että ke­hit­ty­mis­tar­pei­den­sa pe­rus­e­le­men­tit itse­ar­vi­oin­tina. Joh­to­työ­pa­rit ku­vaa­vat oppi­lai­tok­sen joh­don teh­tä­vä­ku­vat ja toi­min­ta­käy­tän­teet sekä kou­lun ja kun­nan ke­hit­tä­mis­suun­ni­tel­mat yh­teis­työ­nä.

Vas­tuul­lis­ta joh­ta­mis­ta - yh­des­sä!Opas val­men­nuk­seen osal­lis­tu­vil­le19.6.2019