Uutiset

  • Suomen Rehtorit ry:n lausunto luonnoksesta lukiokoulutuksen laatustrategiaksi 26092022

    Suomen Rehtorit ry:n lausunto luonnoksesta lukiokoulutuksen laatustrategiaksi 26092022

    [gview file=”https://surefire.fi/web/wp-content/uploads/sites/2/2022/09/Suomen-Rehtorit-ry-lausunto-Lukiokoulutuksen-laatustrategia-26092022.pdf”]

  • Suomen Rehtorit ry:n lausunto ehdotuksesta perusopetuksen 6. vuosiluokan lukuvuosiarvioinnin kriteereiksi

    Suomen Rehtorit ry:n lausunto ehdotuksesta perusopetuksen 6. vuosiluokan lukuvuosiarvioinnin kriteereiksi

    [gview file=”https://surefire.fi/web/wp-content/uploads/sites/2/2022/09/Suomen-Rehtorit-ry-lausunto-ehdotuksesta-perusopetuksen-6.-vuosiluokan-lukuvuosiarvioinnin-kriteereiksi-22092022.pdf”]

  • Jäsenkirje 8/2022

    Jäsenkirje 8/2022

    Puheenjohtajan palsta Kokemus koulun yhteisöllisyydestä määrittää nuoren elämänkulkua Teemme koulussa työtä, jolla on merkitystä. Erityisen suuri merkitys on myös sillä, millaisessa yhteisössä nuori käy koulua. Näin on tutkitusti, sillä kuulin tästä hiljattain nuorisotutkija Tomi Kiilakosken puheenvuoron. Kiilakosken ja hänen tutkijaryhmänsä tulosten mukaan nuoret ovat sitä tyytyväisempiä elämäänsä, mitä kiinteämmin he kokevat olevansa kouluyhteisön jäseniä. Yhteisön…

  • Suomen Rehtorit ry lausunto romanikielen elvytysohjelman luonnoksesta 07092022

    Suomen Rehtorit ry lausunto romanikielen elvytysohjelman luonnoksesta 07092022

    [gview file=”https://surefire.fi/web/wp-content/uploads/sites/2/2022/09/Suomen-Rehtorit-ry-lausunto-romanikielen-elvytysohjelman-luonnoksesta-07092022.pdf”]

  • Jäsenkirje 7/2022

    Puheenjohtajan palsta Uusi lukuvuosi käynnistyi Lukuvuoden 2022–23 työ suomalaisissa oppilaitoksissa on alkamassa lähiopetuksena. Koronaepidemian osalta tilanne on nyt erilainen kuin kahta edellistä lukuvuotta aloittaessamme. THL:n arvion mukaan olemme siirtyneet pandemiasta endemiaan. Virusta esiintyy kaikkialla maailmassa koko ajan vaihtuvalla ilmaantuvuudella. Terveysturvallisuutta edistävistä toimista olemme oppineet tänä aikana paljon, ja monet niistä ovat jääneet pysyviksi käytännöiksi. Oppilaitosten…

  • Jäsenkirje 6/2022

    Puheenjohtajan palsta Lukuvuoden työ päätökseen Takanamme on jo kolmas lukuvuosi, johon koronapandemia löi leimansa. Vaikka epidemiasta oli ehditty oppia paljon, tämäkin vuosi sisälsi useita käänteitä. Niistä haastavin oli omikron-variantin yleistyminen, jonka vuoksi vuodenvaihteessa pohdittiin jopa, voiko koulujen kevätlukukauden aloittaa lähiopetuksessa. Ne arviot pitivät pitkälti paikkansa, että tämä aiempaa helpommin tarttuva variantti käy läpi suurimman osan…